Sydney, Melbourne and out of money - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas Vrijhof - WaarBenJij.nu Sydney, Melbourne and out of money - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas Vrijhof - WaarBenJij.nu

Sydney, Melbourne and out of money

Door: basvrijhof

Blijf op de hoogte en volg Bas

23 Januari 2012 | Australië, Sydney

Haloodiejoo!

Natuurlijk nog even de beste weste wensen allemaal voor nieuwjaar! Mag waarschijnlijk niet meer maar maakt me geen bal uit :)!

Aangekomen de 23ste in Sydney dus he.. ja daar was ik gebleven..
24ste Sydney kevin van harte gefeliciteerd maatje!

kerstavond dus met de Tully/roadtrip guys bij wat andere Irish blokes gezellig gaan bbqen heerlijk weer, tshirtje buiten, meest vreemde kerst ooit ! Niet gek laat gemaakt en doorgegaan naar appartement van Steve ( uit Tully) daar nog even gezeten en toen zijn Wouter en ik terug gegaan naar Kings Cross waar ons Hostel dus is met alle nederlanders!
Zijn wij met zn tweeën uit gegaan hoe kapot we ook waren en was het een goed gezellig dagje uiteindelijk.

Eerste kerstdag hadden we tickets voor een Festival op Bondi Beach ! Super mooi weer in onze zwembroek dus met goede muziek feesten.. Geweldig gezicht ! Iedereen met zn zwemkledij aan en een kerstmuts, wat mij betreft echt twee uiterste kwa weer ! Hier hebben we gestaan van 12u smiddags tot 10u savonds toen helemaal kapot terug naar hostel en ben ik in een diepe diepe slaap gevallen..

tweede kerstdag aka Lord of The rings dag.. Het hostel heeft een chille tv kamer met 3 grote banken een groot dvd arsenaal en we hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt die dag om lekker uit te brakken en niks te doen. Dus bank hangen en 11u lang extended versions Lord of The Rings gekeken!

De dagen erna was feesten geblazen, want oud en nieuw stond voor de deur iedereen was vrij en we konden lekker uitgaan.. Zijn paar dagen wezen stappen overdag rustig aan gedaan en heerlijk naar het strand gegaan en dan bbqen of koken met zn alle om vervolgens weer een avond met gezelligheid te hebben.

OUD EN NIEUW!

Daar ben je dan in Sydney, oud en nieuw.
Hier hebben we het voor gedaan Sydney is pleuris duur rond kerst en oud en nieuw maar dat is het achteraf ook wel waard.

Wouter en ik hadden kaartjes gekocht voor een Rooftop BBQ op een ander hostel vanwaar we een prima uitzicht hadden op de Sydney Harbour Bridge waar het grote vuurwerk op was.
Helaas had de organisatie die het dit jaar voor het eerst deed geen goede voorbereiding gemaakt want er zat geen gas op de bbq meer, dus wouter en ik stervend van de honger zijn naar de Subway gelopen om een heerlijke Footlong Subje te halen .. Goede oud en nieuw dus ! Daarna terug naar de rooftop waar ze de bbq inmiddels aan hadden gekregen maar te weinig vlees hadden . Goed bezig!

vanaf 23.59u stond heel Sydney keihard af te tellen want er verscheen een hele grote digitale klok op de brug ! Gaaf! en toen om 00.00u kwam de hemel naar beneden! WAT EEN VUURWERK! gemaakt op het geluid van de muziek schoot het de lucht in , en na deze aanschouwing is het in Sydney gebruikelijk om nog 5 minuten lang met de hele stad keihard te schreeuwen! iedereen klom over de hekke nvan het dak om naar het randje van het dak te lopen ( waar je er makkelijk af kon donderen en ging keihard schreeuwen!) Super gaaf !

Daarna zijn we met de rooftop ( ongeveer 70 andere mensen waarvan 45 nederlanders zijn we naar een White Boat party gegaan in de haven en zijn we op de boot met zonsopgang om 6u onder de Sydney Harbour bridge doorgevaren! wat een nacht ! we waren om 8u sochtends weer terug in het hostel en iedereen werd rond 5u smiddags wakker! helemaal brak, gaar en sommige nog dronken :)

de volgende dagen waren wat minder, want wouter en ik hadden geen geld meer ik had net voor oud en nieuw een keelonsteking. Marion kwam langs, wouter vertrok een hotel in met zn moeder , we zijn heerlijk uit eten geweest met zn drietjes 2x ( echt geweldig om weer echt kwaliteits voedsel door je maag te krijgen!) En we zijn met een sight seeing bus door de stad gereden.

Nadat marion weg was zijn we snel een ticket gaan boeken met de trein naar melbourne ( omdat dat het beloofde stad/land was waar we zeker werk zouden vinden!). Helaas heb ik in sydney een fikse longonsteking opgelopen die de kop opstak toen ik in de nachtrein zat oververmoeid en niet kon slapen dus meteen zelfde ochtend in melbourne nog naar de dokter gegaan voor een antibiotica kuur.. en Hier zijn we nu dan op zoek naar werk in melbourne!

Wat blijkt dus , dat er nog 1000 backpackers zijn met het zelfde idee, de australian open is dus de hostel prijzen waren/zijn SKY HIGH! 50 dollar voor een nacht, en dat terwijl ik nog maar 300 dollar over heb.. wij naar werk zoeken zoeken zoeken. Niet gevonden, toen stond als verassing opeens Marleen en Janine voor de deur van de hostel ( remember? daar heb ik mee gereisd van brisbane naar cairns).

Super leuk en gezellig dus!
Omdat het Australian open was konden wouter en ik toch niet die kans laten liggen om er een dagje heen te gaan dus een kaartje gekocht en daar stonden we dan 200 meter verwijderd van Nadal Federer Jocovic en alle andere grote sterren die speelde, helaas was de grootste arena uitverkocht en konden we alleen naar de tweede grootste waar de 3 beste damens van de wereld speelde en later twee super goede mannen tennissers! Geweldig genoten, Grand slam toernooi en wij zaten daar in het stadion!

dagen erna keihard werk gaan zoeken goedkoper hostel gevonden en uiteindelijk na lang zwoegen ook een Werk hostel dat voor ons werk zoekt.
Welliswaar bij Adelaide maar dat maakt niet uit .\

Want het Druiven pluk seizoen gaat beginnen! We gaan naar Barossa Valley, schijnen bekende wijnen vandaan te komen geen idee we gaan het meemaken werk is werk , geld is geld !
En dat is van alle kanten welkom !

Dus aanstaande donderdag gaan Wouter en ik met de nachtbus naar Adelaide waar we een volgende bus pakken naar Barossa Valley om hier te wachten tot het druiven seizoen start !

op hoop van zege!

Ik houd jullie op de hoogte als ik werk heb en weet wat de volgende plannen zijn. maar eerst maar eens 2 maandjes werken denk ik zo!

Groetjes en knuffel!

Renee:

Success man, en wederom mooi verslag

• 23 Januari 2012 - 07:27

Nel:

Schrijfcapaciteiten heb jij ook wel Bas, mooi verslag. Succes met banen zoektocht!

• 23 Januari 2012 - 08:40

Axel:

Hoi neef,
    Het klinkt alsof je weer even op aarde terug bent gekomen. Misschien ook maar even beter zo. Werken en geld verdienen moet toch ook gebeuren als je deze rollercoaster of pleasure nog even wil doorzetten. Geniet en doe voorzichtig. Groet en take care , Axel

• 23 Januari 2012 - 11:28

Yvonne En Jos:

Hi Bas, prachtig verhaal weer. Veel succes met werk zoeken/werken.

• 23 Januari 2012 - 13:58

Marion :

mooi verhaal Bas leuk om te lezen hoor

• 27 Januari 2012 - 19:00

Joost :

ej boykie,

Hoe heb je in godsnaam al dat geld er doorheen gejakkerd?! :P Nja je neemt het er in ieder geval wel van. Klinkt allemaal top!. Niet teveel naar het westen uitwijken, want anders kunnen we elkaar niet meer treffen.

xx Joost en Sem-de-bem

• 28 Januari 2012 - 18:09

Petra:

Woww! Dat is nog eens leven, leuk
    dat je het allemaal verteld.
    Zo en nu dus op naar de $$$$$$$$$$
    druiven plukken tot je een ons weegt!
    Hopelijk is het een beetje goed geregeld, en heb je een goede slaapplaats met lekker eten.
    Heel veel sterkte en hopelijk is je
    kistje met geld weer snel aangevuld.
    Ik wens je veel $$$$$
    liefs Petra

• 29 Januari 2012 - 08:40

Joyce:

zo bas, aan de arbeid dus. Maar ja, wie weet wat voor avontuur je daar weer meemaakt en je hakt niet zo snel in je lijf, toch????

• 30 Januari 2012 - 09:48

Leonie:

Leuk weer wat van je mooie feestverhalen te lezen Bas! En tja....welkom in het echte leven ook weer...aan het werk! haha :D Succes met het vinden van een baan! Dikke kussen uit Hoofddorp

• 11 Februari 2012 - 19:48

Fam Vis :

Ik vind het erg leuk om je verslagen te lezen, en denk dan, dat moet iedere jongere doen. Denk een beetje aan je gezondheid he, ff wat meer je bedje opzoeken haha. zuster ursula sprak hier. succes verder met centjes verdienen. en maak er nog 3 super maanden van. gr. Lida