Roadtrip Vol.4 Eastcoast madnesssss - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas Vrijhof - WaarBenJij.nu Roadtrip Vol.4 Eastcoast madnesssss - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas Vrijhof - WaarBenJij.nu

Roadtrip Vol.4 Eastcoast madnesssss

Door: basvrijhof

Blijf op de hoogte en volg Bas

23 December 2011 | Australië, Sydney

G'day peepss!

Hoop dat jullie niet te lang hebben zitten wachten op mijn geweldige avonturen...
Wat ik nu toch weer heb beleeft na Tully spant toch wel de troon op mijn reis.

Ik heb het voor elkaar gekregen om al mijn zuurverdiende centjes uit te geven in 16 dagen tijd, maar wat was het het waard!

Ik heb dus na ik klaar was in Tully met 7 andere gasten wouter, dave(UK), Jerry (CAN/GER) , Paul,Nick(UK),Aeron( Iers) nick (SCOTT) & Wouter ;) een auto gehuurd om de eastcoast af te rijden richting Sydney ( waar ik nu ben) voor kerst en Newyear!

We zijn de 7e december vertrokken om te beginnnen maar even 900Km te rijden richting Early beach om de volgende dag maar met de whitsundays te beginnnen, helemaal kapot aangekomen in Early beach waren de boys ( die gemiddeld 3 maanden in de bananen hebben gezeten en geen redelijk vrouwelijk schoon meer hebben gezien in tijden) meteen naar de eerste de beste nachtclub gerend en zijn we met zn alle flink dronken geworden. Enkel hadden we geen hostel geregeld en hebben we maar in de auto geslapen..
ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n slechte nacht gehad want camperen in het openbaar *(ook in de auto) is illegaal en de security reed hele avond over de parkeerplaats.
We hebben in totaal half uurtje geslapen want toen moesten we alweer op om in te checken voor de whitsundays...

Bij de incheckbalie te horen gekregen dat we op een zeilboot genaamd de "habibi" onze eigen drank mee mochten nemen en verder een kleine plastic zak met kleding, handoek en toilet accesoires..

dus voor de 2 nachten 3 dagen meteen de nodige drank in geslagen bij de bottleshop..
je had de bootcrew & medereisgenoten moeten zien toen we aankwamen lopen.
8 mafkezen met elk 30blikken en over de groep 4 zakken goon verdeeld..
We zaten op een eigelijk relatief rustige boot maar we hebben er een groot feest van gemaakt.. Nick van schotland en Aeron van ierland vonden 30 blikken bier niet genoeg dus hebben er een schepje boven opgemaakt met nog 2 dozen bier ( 30blik).

we zijn daarna de haven uitgevaren met ons gekoelde bier en hebben zeil gezet naar Whithavenbeach om daar voor anker te liggen met de nacht.
Iedereen natuurlijk meteen begonnen met bierdrinken ook de rest van de 18lui op de boot en het was een prima dronken avondje op de boot, met een prachtige sterrenhemel. Whithavenbeach de volgende dag vroeg in de morgen bezocht en het was het mooiste strand dat ik ooit heb gezien ! wauw!
De stranden daar zijn zo wit als sneeuw, het zand is super fijn en vol met siliconen.. waardoor NASA het zand kon gebruiken om de spacehub mee te maken..
Hier hebben we zo'n 3 uur heerlijk rondgerend/spartelt als kleine kinderen in de ballenbak van de macdonalds.

Daarna doorgevaren naar een snorkelspot op een van de 76 kleine eilandjes die daar in de zee liggen..
Helaas was de regel dat je niet meer mocht zwemmen als je een biertje ophad dus we moesten het bieren maar uitstellen tot de laatste snorkeltrip..
deze dag dus 2 mooie snorkelspots bezocht en daarna uiteraard het bier proberen op te maken.. wat ons prachtig gelukt is .. even voor de wizzzkids onder ons dat is 300 blikken bier voor 8 man...
Je wil niet weten hoe iedereen eruitzag als ze wakker werden.. alsof er een aanbeeld op hun kop was beland .. katertje,, hmm zoiets..

gelukkig deed de zee wonderen samen met paracetamol.

de 3e dag weer terug gevaren naar de haven waar we even een hostel hebben geboekt om flink bij te slapen.. of nee toch niet bijslapen want we hadden een leuke groep op de boot die allemaal maar al te graag uit wilde ( ondanks het feit dat we de volgende morgen om 9u weer in de auto stapte)

nu is drugs illegaal in australie maar ze hebben ( vooral aan de eastcoast) van die Happy Herb shops.. nog nooit van gehoord dus iedereen ( behalve de drivers gingen dit proberen). Hebben een soort van kruidendrankje gedronken waar je een soort energie boost van moest krijgen en hebben hier de hele avond op staan dansen.. gelukkig waren wouter en ik de verstandigste van het stel en hebben dit niet gemixed met alcohol en hebben hierdoor een goede avond gehad.. De andere waaronder Nick en Aeron wisten hun limieten niet en hebben nog 2 van deze pure poison drankjes genomen en hebben hierdoor de hele nacht non-stop gal staan kotsen buiten het hostel. zo erg dat we bijna naar het ziekenhuis wilde gaan..
hun gevoel de volgende dag was alsof hun ogen op hun voetenhingen hun tong was uitgekotst en waren de komende 2 dagen best wel ziek..
helaas die dag afscheidgenomen van Aeron want die ging weer terug met de greyhound naar de bananen om weer geld te verdienen.. toen waren er nog 7..

Volgende dag grootste rit ooit gemaakt naar harvey bay 900km afstand van Early beach en 300 km verwijderd van onze volgende destination Rainbow Beach voor de gruwelijke fraser island trip..
in Harvey bay toch maar besloten om niet weer inde auto te slapen vooral omdat in onze auto Dave ( de enige rechtmatige bestuurder omdat hij boven de 21 was en dus verzekerd ) 900km op Red bull en Subway heeft gereden.. Hebben op een Beachhouse een appertementje voor 6 personen op de kop kunnen tikken voor 120 dollar.. en er sliep er 1 op de bank.. heerlijk geslapen..

de volgende dag dus doorgereden naar rainbow beach om de dag erna op frasertour te gaan.. Waar we met een goede meevaller te maken hadden omdat ook bestuurders onder de 21 mochten rijden in de grote 4wheeldrive toyota landcruisers.. wouter nick en moi super happy..

weer het nodige bier ingeslagen ( zelfde verhaal als whitsundays).

we gingen met 20 man in 4 grote jeeps fraser island op. Grote uitgerekte stranden waar je dus op kan rijden met de meeste mooie meren, uitkijkpunten en kramperen op het strand..
helaas hadden we savonds te maken met grote thunderstormen wat het ook eigenlijk wel weer super vet maakte want de hemel lichtte op met de bliksem..
We hebben super genoten, dronken geworden lol gemaakt en de meest vette dingen gezien.
Wistjedat: Fraser island het grootste zandeiland van de wereld is ..
en kan je je voorstellen dat hierdoor het zand OVERAL IN ZAT , in het bier( afschuwelijk) , in het eten en waar je het ook maar kan bedenken eigenlijk..
we reden deze dagen om de beurt een van spot naar spot en het was gru-we-lijk!

na 2 nachten en 3 dagen ook hier weer dit eiland verlaten en de volgende dag gereden naar het welbekende Australian zoo, DE dierentuin van Steve Erwinn ( RIP). Crickyyy!!

De dierentuin viel voor mij een beetje tegen op de animal show na met krokodillen en vele verschillende vogels die de vetste dingen konden..

Daarna doorgereden naar Yammaran een plaatse landinwaarts van Brisbane wat echt een nog groter gat is dan Tully.. wie had dat gedacht?
Wat moesten we hier?
Nou kijk, Paul zijn soort van tante van 76jaar woonde daar en die wilde hij graag weer opzoeken, gelukkig vond deze vrouw het super gezellig dat er oppeens 7 prachtige europeanen op bezoek kwamen en werden we verwelkomd met een super grote heerlijke BBQ! En dat heb je nodig na zo'n roadtrip waarbij je op junkfood en redbull en bier leeft.
heerlijk genieten!
We hadden 2 twee persoonsbedden en een 1 persoonbed tot onze beschikking en 2 boys sliepen op de bank.
De zoon van deze godmother heeft ons uitgenodigt om de volgende dag na een superdeluxe englisch breakfast te komen schieten met shotguns en sniper rifles op een prive terrein ergens in de middle of nowhere.
Super vet, hebben met de meest gruwelijke wapens geschoten alsof het speelgoed was en dat is het eigenlijk ook voor de mensen daar, de kids mogen vanaf hun 6e al van hun vaders met echte wapens schieten en jagen dus hij vond het maar al te leuk om deze boys uit europa ook wat te leren.

Ook teelt iedereen in dit gebied hier zijn eigen weed dus er werd gevraagd of we dit misschien ook niet wilde proberen. maar natuurlijk, want the godmother herself smokes also from time to time a nice spliff.. 76 jaar kan je je het voorstellen .. haha we hebben enorm gelachen.

na 2 dagen geleefd te hebben uit haar portefuille ( wat ze aanbod omdat het zo gezellig was) hebben we haar een dikke knuffel gegeven en zijn we vertrokken naar Brisbane.

Brisbane aangekomen zijn er een paar gasten uitgegaan naar een paar clubs en hebben een goede avond gehad naar wat ik vernomen had, ik ben met nog 2 andere voor de verandering maar even vroeger naar bed gegaan.. ( zat trouwens weer in het woodduck hostel waar ik op de heenreis ook heb verbleven) niks veranderd nog altijd even saai.
Volgende ochtend was ik blij dat ik niet mee ben geweest want de jongens hadden weer geld uit gegeven als water....

Next day, 10AM ; Doorgereden naar surfersparadise dat 100km verwijderd is van Brisbane, prachtige surfstad en wanneer je er doorheen loopt je denkt dat je in een aflevering van miami vice zit.. wouw, hier overnacht, en de volgende dag doorgereden naar Byron bay, wat een hippiestad is dat! geweldig..

everybody is smoking weed, is surfing and is totaly relaxed. Savonds heerlijk luisteren met het hele hostel naar de talenten avond, met live gitaarsolos en bandjes.. en daarna door naar DE feestent in het dorp( dat eigenlijk 1 straat is) "the Cheecky Monkeys" waar iedereen op de tafels danst en helemaal losgaat, hier hebben we ons twee avonden super vermaakt, super dronken geworden en de volgende dag super gerelaxed om de kater weg te krijgen..
helaas werd onze enige bestuurder ziek ( waarschijnlijk oververmoeidheid, en een verkoudheid). kon niet meer uit zijn ogen kijken van vermoeidheid.
de andere auto met paul nick en nick is na 1 dag byron al vetrokken omdat ze met hun dronken harsessen een tweepersoons bed in een vreemd hostel hebben gesloopt zo is gezegd. en moesten de volgende ochtend snel terug rijden naar sydney omdat ze de auto een dag korter hadden gehuurd dan ons.

dus is bas gaan rijden na 2 dagen en nachten feesten en zijn we gereden naar nimbin, een klein dorpje dat een status appart heeft omdat het legaal wiet kan verkopen, het roken is echter nog wel illegaal maar het is een grote toeristen trekpleister en een weerzienwekkend hippiedorp.
je loopt over de straat en alle locals spreken je aan met "heee boyy want to buy marijhuan want to by weed hash or mushrooms..
hier hebben we een uurtje doorheen gelopen en toen zijn we doorgereden naar Coffsharbour .. Wouter en ik het rijden omstebeurt afgewisseld... toch nog zo'n dikke 250km de man gemaakt.

En we kwamen aan om 18u in coffsharbour hier hebben we gechilled, en zijn we na een goede film in slaapgevallen in een Motelletje.. ( flashpackers Kuch kuch).

volgende dag zijn wouter en ik doorgereden naar Sydney naar onze camping net buiten de stad en is dave weer flink opgeknapt zodat hij het laatste stukje Sydney stad kon rijden wat een grote chaoss aan autos is..
Dit met het feit dat je links rijd was het voor ons hollanders een beetje een te grote en enge opgaven ghehe..

geslapen in een niet waterdichte tent op een camping naast een begraafplaats .. en toen starte het natuurlijk met regenen in het midden van de nacht. de tent was 2 bij 2 meter en wouter en ik moesten em delen.. gaat niet samen dus ik heb besloten om in de auto te gaan slapen voor iemand anders het bedacht met de lekkende tent en wouter joinde al snel.. toen de volgende dag de auto teruggebracht en afscheid genomen van de rest van de mannen .. Wat een geweldig avontuur wat een geweldige roadtrip en wat een geweldige vrienden maak je toch met zoiets.

iedereen van de banana barracks en roadtrip is verspreid over alle hostels in sydney en we gaan natuurlijk door met feesten met zn alle deze dagen want het is super vet..

Nu is het de 23ste en kerstmis staat voor de deur ook hier..
het kerstgevoel is bij mij ver te zoeken want het is nog altijd 30 graden, zon met af en toe een bui en iedereen loopt met zn zwembroek en een kerstmuts op .. heel raar. mn kop staat op zn kop.

maargoed, ik wil iedereen een super vette feestdagen wensen en een gezond en voorspoedig nieuwjaar!

en ik zie jullie volgend jaar wel weer ergens!

Grote kerstknuffel van bas!
Fotos komen eraan een deze dagen wie niet kan wachten kan op facebook kijken!

Cheeerss!

• 23 December 2011 - 08:21

Nel:

wat maak je wat mee daar down under! Geniet ervan!
    voor jou ook fijne Kerstdagen en veel geluk voor 2012,

herman en nel

• 23 December 2011 - 09:15

Caroline:

Hi Bas, wat een verhaal weer! Het blijft leuk om je avonturen te lezen. Ik wens jou ook hele leuke Kerstdagen en voor 2012 veel geluk en nog meer avonturen. Groetjes, Caroline

• 23 December 2011 - 09:32

Mike:

Hee man! Genieten daar met de feestdagen he? Maar dat gaat wel lukken! Groetjes uit Pai

• 23 December 2011 - 18:05

Petra Moeijes:

Hoi feestbeest!

Pas maar op, jouw bloed heeft straks als naam Foster's.....ha ha
    Heel gezellige dagen, en een mooi 2012
    Geniet van al het moois!

Liefs Petra enderest

• 23 December 2011 - 18:55

Leonie:

Hey Party-Animal! Een ding is zeker, jij hebt nu echt 'de tijd van je leven' Geniet ervan man! Gezellige feestdagen en de allerbeste wensen voor een knallend 2012! X-en uit Hoofddorp

• 23 December 2011 - 22:10

Carla Prins:

Hey Bas, Leuk om al je verhalen te lezen. Jullie ook hele fijne feestdagen (hoewel je dagen daar allemaal een feest zijn!) en ga vooral door met genieten.

Tot ergens volgend jaar

• 24 December 2011 - 11:00

Jos En Yvonne:

Wauw Bas, het was weer een feest om het verhaal te lezen. Blijf lekker doorgaan met feesten de aankomende dagen. Veel plezier en alvast een heel goed 2012!

• 24 December 2011 - 14:43

Hans:

Bas, je rust lekker uit volgens mij daar, heb je nog bloed in je alcohol?
    hele fijne kerstdagen en een super oud/nieuw in Sidney gewenst. You'll love it ! Hans.

• 25 December 2011 - 09:03

Sophie Kwak:

Zo zo Bas wat heb jij weer van alles meegemaakt zeg ! Ik zie al dat jij het daar al heel erg naar je zin heb x vandaag (24 dec) komt de hele familie kerst bij ons vieren x wel jammer dat jij er niet bij bent ! Ook zonde dat we niet in het geheel het nieuwe kaar in gaan ! Maat ja het is niet anders x ik wens hè fijne feestdagen en een gezond en geweldig 2012 x hier missen je we heel erg! Waneer kunnen we Skype ??

Groetjes uit dit koude kikkerlandje

Xxxxxx van ons 5