Tully madness - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas Vrijhof - WaarBenJij.nu Tully madness - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas Vrijhof - WaarBenJij.nu

Tully madness

Door: basvrijhof

Blijf op de hoogte en volg Bas

29 November 2011 | Australië, Sydney

Oii
jaja ik heb weer tijd om even een reisverslagje te plaatsen want bas zit met zn poot omhoog in het verband achter de computer.. geen werk voor mij de komende dagen maar daar later meer over...
Waar was ik...
Mijn geweldige duiktrip achter me gelaten te hebben had ik natuurlijk geld nodig.. dus bas moest gaan zoeken naar werk..
Heb naar een ander hostel dan waar wouter zit maar eens gebeld of zij niet een plaatsje voor me hadden en jawelhoor de volgende ochtend zat ik in de bus naar het gat dat TULLY heet...
wat moet ik vertellen over tully, zoals het op mij overkwam was het een durp met zeg maar 2 grote straten die elkaar kruisde in het midden (centrum) met daarom heen enkel pubs, en een paar kleine winkeltjes..
De mensen die hier wonen zien er uit als rednecks of als boeren allemaal grote baard, kleine bolle vrouwtjes allemaal super aardig maar geen levende hersencel in hun koppies..
mn hostel is een soort van hotel alleen valt dan bijna uit elkaar in sommige plaatsen van ellende, ik heb een eigen badkamer met 3 andere en wc dus dat is super gunstig en het hostel ging me helpen met het zoeken van een baan..
kwam daar op vrijdag aan en laat dat nou juist de grote party dag zijn in tully omdat het eindelijk weekend is.. dus ik ben weer met mn buddy wouter herenigd en we zijn lekker uit ons dak gegaan.
Maaaaarrr niet te hard want bas ging meteen de volgende dag Skydiven met wouter en zijn vrienden uit tully.
heerlijk groepskorting gekregen omdat we met 15 andere gasten gingen en zijn de volgende dag doorgereden naar mission beach.
daar aangekomen werden we in twee vliegtuigen ingedeeld met ieder +-7 personen.
veiligheids instructies zijn toen aan ons verteld hoe we moesten springen vallen en weer opstaan.. en ongeveer een uur later zat ik in het 2e vliegtuig met wouter dat ons naar 14000FT hoogte bracht..
je word helemaal ingesnoerd in een tuigje alles zat lekker strak..hmmmmmm echt genieten! en toen zijn we het vliegtuig ingedoken.. allemaal achter elkaar op twee banken waar de parachutist waaraan je werd vastgehaakt zich ging klaarmaken en alle touwtjes en klipjes ging vastmaken aan mij...
overigens was dit de eerste keer dat ik in een vliegtuig zat dat niet luchtdicht was maar een soort van hek had waar je zo naar beneden kon kijken.. wat een hoogte !
op een gegeven moment dacht ik ,nou we zijn er wel maar nee hoor we waren nog niet eens op 6000FT, gelukkig was ik niet de enige die het spannend vond want Nathan een van de andere gasten van het hostel vond het net zo spannend en die kon zn kringspier niet meer goed beheersen.. dus het hele vliegtuig stonk naar shit! jeeezuuss.. daar zit je dan echt niet op te wachten op 7000FT hoogte als je net een vliegtuig uit moet springen.. wat het overigens misschien wel makkelijker maakt omdat je ook niet te lang meer in het vliegtuig wil blijven zitten met die Luft...
nouja Nathan laat dus een paar windjes waarop ze in het vliegtuig gewoon de deur wagenwijdt openzetten.. en je zo naar benede kijkt naar de witte stranden palmbomen en de grote blauwe zee..! WAUW! geniete.. 10 min later was het zover we gingen eruit springen..
de deur ging open en ik zag de 4 gasten voor me een voor een verdwijnen uit het vliegtuig alsof ze zo het vliegtuig werden uitgezogen .. geen pretje.. iedereen zat op dat moment kreten uit te slaan als fuck , wat ben ik aan het doen en fucking hell...
maar tegen alle natuurlijke gevoelens in ben ik er ook uitgesprongen.
je gaat op het randje zitten legt je nek zo ver mogelijk naar achtere en dan laat je je vallen!
Wat een ervaring! zoooo gaaf.. de komende 60 sec weet ik eigenlijk niet meer zoveel dat ik dacht maar het ging zoooo snel was zoo vet en je ziet de wereld steeds dichter op je afkomen..
tot je buddy aan het koort trekt en de parachut heerlijk uit die rugzak komt en je rustig naar beneden zweeft..
het was super mooi, maar prettig was anders.. het tuigje snijdt super hard in je liesen waardoor je de rest dat daarboven zit niet meer voelt en de riemen rond je borstkas zaten ook niet bepaald lekker los..
ik mocht even sturen met de parachut en we zijn zo naar beneden op het strand geland.. super ! wat een rush!
daarna biertje gedronken op het strand en zijn eind van de middag weer terug gegaan naar ons hostel.. en hebben onze dvd die werd gemaakt wel 10x afgespeeld.. ( zal em spoedig plaatsen op facebook)..
zondag en maandag een beetje naar werk gezocht.. die gasten van parachut springen gevraagt of zij hun baas niet even wilde vragen en ja hoor dinsdag had ik dankzij een van die jongens een baan!
op G&J Fleglers banana farm..
ik kon gelijk dinsdag beginnen dus heb een paar laarzen gekocht voor 20dollar ( waarvan ik nu super blij ben dat ik ze had) en ouwe tweedehands kleren 2 shirts voetbalsokken en een kapotte broek met riem voor.. en dat voor maar 5 dollar :D wat een deal!

mijn werkdagen zien er ongeveer zo uit :

5.15u gaat mijn wekker, ontbijtje, lunchmaken en om 6.15u word ik opgehaald door de bus die mij brengt naar de farm ( 30min rijden).
daar aangekomen begint het werk om 7u

het is soort van kleine fabriek waar ongeveer 80 backpackers werken aan de lopende band om bananen te plukken( humpen genoemd) , sorteren , ophangen , zak eraf halen, trosjes snijden, in dozen stoppen, dozen sorteren, en dan gaat het op grote trailers in de vrachtwagen richting de koper .. U..

Backpackers worden in australie gebruikt zoals polen in nederland worden gebruikt. ( Diep respect vanaf nu) . als vuilnis. de kut klusjes zijn voor de backpackers, worden voor australische termen laag betaald maar moeten werken als paarden..

ik was gelukkig een grote hollandse bink met grote spierballen dus mocht ik bananen gaan Humpen buiten in het zonnetje, regen of welk weerstype er ook maar was..
je ging dan met een crew van ongeveer 6 man waarvan er 3 lokale rednecks, met zonder tanden, baard, snor en hercencellen.
je ging dan met de auto naar een banenen veld met tractor en ging de trosen bananen ( bunges) op je schouder naar de traktor tillen.. de rednecks waren de enige op deze farm die met het grote caneknife mochten hakken en snijden want er gebeurde nogal wat ongelukken mee schijnt ( ghehe) ..
als de banen trailer vol was ging hadden we een kleine waterbreak en dankwam de volgende trailer weer..
de banenen bunges zitten overigens vol met ratten, slangen , grote spinnnen en andere gruwelheden wat absoluut niet leuk is maargoed..

wat je ook deed je was zeiknat. was het niet van het zweet dan was het wel van de grote tropische regenbuien die ik overigens prefereer boven de zon tijdens werk..
dit heb ik ongeveer een week gedaan ( krijg 638 dollar ) en toen was het weer weekend, even lekker bierdrinken en naar plaatselijke rivier om te zwemmen..

de volgende maandag was het feest, ik had het hele weekend al geen zin om te werken en nu weet ik ook waarom mijn gevoelens me nooit in de steek laten..


het was maandag middag 28 november 2011. het was 15.01u in de zonnige middag en mijn cutter Paddo (patrick) was vergeten een grote bunge af te snijden..ende traktor driver vond dat ik dat even moest doen.. ik wist dat het niet de bedoeling was dat backpackers dat deden maargoed er gebeurde wel meer dat eigenlijk niet kon..

dus ik snij de banenen tros af, leg em op mn schouder loop naar de traktor en geef het mes terug aan de driver.. NIks aan de hand.. maar hij wilde dat ik de boom ook nog omhakte ( omdat die zn vruchten had afgeworpen en dus niet meer nodig was..) dusik pakte het mes weer en hakte de boom in een mooie single cut tegen de grond.. nu moest de traktor er nog langs en dat kon niet echt zolang die boom er lag dus ik moest em wat kleiner maken..

ik pak dat stomme mes, en haal in een beweging mn mes door de boom/bladeren en zo tot stilstand..
ik kijk vol genot naar wat ik had gedaan want vond dat ik het goed deed.. gaf het mes terug aan de driver en toen tintelde mn teen een beetje.. ik kijk naar mn laars en zie dat ik met dat hele mes door mn laars was gegaan en er allemaal bloed uit mn laars stroomde.. jumjum..ik meteen mn sok uit gedaan en laars want die waren zo vies als nouja als mn sok en laars.. (viezer kan gewoon niet )>.<

en kijk naar een grote diepe snee in mn voet.. de traktor driver ging in paniek en wilde dat ik mn sok en laars weer aandeed maar ik dacht juist dat ik er druk op de wond moest zetten met verband of iets anders schoons.. nouja na lang aandringen toch maar weer mn stomme sok aangedaan en laars en met een auto in volle vaart terug naar de shed gereden.. ( de fabriek/schuur ) .

daar aangekomen was mn hele laars vol maar dan ook vol met bloed gelopen heb mn spullen gepakt en ben ik met een werknemer zonder oren naar het ziekenhuis gereden..

daar vertelde de dokter dat ik mn laars en sok uit had moeten en doen en er druk verband ofzo op had moeten doen maar goed kwaad was geschiet en mn laars vol bloed..
kreeg 4 hechtingen tetanus prik en na een uur stond ik weer buiten .. oja ik had een spoor van bloed achter gelaten waar ze niet zo blij mee waren want de hele wachtkamer was een spoor van bloed te zien en de kindjes die daar waren waren aan het huilen haha..

nouja ik loop naar buiten staat daar paddo weer mij op te wachten.. was het in de farm alweer de ronde gegaan dat ik mn teen was verloren ende baas was woedend op diegene die me dat mes gaf..

ik mag niet werken van de dokter vandaag maar krijg wel 100% doorbetaald.. ( positief punt) en de baas vond dat ik maar tot vrijdag weg moest blijven omdat hij niet de verantwoordelijkheid wilde hebben dat het ging ontsteken of infecteren in zijn farm en ik nog langer moest thuis blijven.. (betaald want het gebeurde op werk .)

dus hier zit ik dan in een durp van een gat of een gat van een durp dat tully heet me scheel te vervelen overdag zonder airco.. met mn voet op de tafel achter decomputer maarweer eens het thuisfront laten horen dat alles nog super goed met me gaat :)

ik verlaat dinsdag tully weer want ik ga met wouter en 7 vrienden van hier een echte aussie roadtrip beginnen langs de east coast!
7 december gaan we naar whitsundays gevolgt door fraser island, dan alle surfspots langs en brisbane , en dan met kerst op naar sydney!! YEAH!

ik hoop jullie goed op de hoogte te hebben gehouden! fijne sinterklaas alvast ! wat heel raar klinkt als je hier zit met 35 graden..

en spreek jullie snel!

Ajetoo!

  • 29 November 2011 - 06:24

    Nel:

    hi Bas, helaas heb je dus alle tijd om de reacties te lezen, zo'n lang verhaal als jij gemaakt hebt, wordt het niet!
    Niet zo mooi zo'n ongeluk, hou je kalm en laat het goed genezen, zou ik zeggen. Gelukkig is er stroom en internet in dat dorp, groeten aan Wouter , die ijverig doorplukt! Sterkte! Nel

  • 29 November 2011 - 06:40

    Nicole:

    Blijkbaar ben je dus wel geschikt om ambulancebroeder te worden ;)

  • 29 November 2011 - 07:13

    Renee:

    Weer mooi geschreven,
    Je hebt hopelijk niet overdreven
    Hou het pootje hoog
    Blijft wondje droog
    Ben je zo weer op de been
    En spring je over de bananen heen!

  • 29 November 2011 - 07:17

    Bas:

    moet dat een soort sinterklaasrijm voorstellen mam ? :P

  • 29 November 2011 - 10:37

    Renee:

    ja Bas, het is hier volop Sinterklaas, dus ik blijf rijmen met die baas!
    haha...X

  • 29 November 2011 - 13:41

    Oma:

    hou het in het vervolg heel, meer dan 10 tenen heb je niet.
    oh ja ik heb boek 4 van die drakenserie voor je klaar liggen. laatste deel.

    groeten van je oma

  • 29 November 2011 - 13:41

    Oma:

    hou het in het vervolg heel, meer dan 10 tenen heb je niet.
    oh ja ik heb boek 4 van die drakenserie voor je klaar liggen. laatste deel.

    groeten van je oma

  • 29 November 2011 - 14:08

    Maikel P:

    Damn good story mate!!

    Zit op school gigantisch te lachen om je verhaal! Mensen om me heen denk vast dat ik gek ben;). Je verhalen zijn zo geweldig! maakt me alleen maar meer homesick!! Veel plezier met de East coast! ga genieten! en ga zeker langs ( Byron bay, Goldcoast, surfers paradise, en probeer een surfcamp te regelen bij spot X zo vet is dat!

    Zorg dat je camera goed is opgeladen want Fraser Island is iets Awsome!

    En ik zie je wel verschijnen op Bradleys Head;):)

  • 03 December 2011 - 01:20

    Anja:

    Aiaiai, afijn, weer een beetje mazzel.
    Het zit er allemaal nog aan zullen we maar zeggen.
    Als het er niet uit gaat zien, moeten we maar even skypen , en samen de hechtingen verwijderen haha.
    Veel plezier de komende dagen, en geniet ervan, zout water lekker voor je onderdanen Zit momenteel in de nachtdienst en kom zo'n beetje om in de taaitaai en speculaaspoppen.Ook lekker....

  • 04 December 2011 - 14:55

    Petramoeijes:

    Getverderrie wat een narigheid nu!
    Sterkte en laat het GOED genezen, zo ook drooghouden! Het is je voet en ga niet te snel lopen ( vocht etc ). Rust lekker uit in dat durp dan kun je straks weer verder ;0))
    Veel plezier en sterkte toegewenst
    Petra

  • 07 December 2011 - 09:26

    Ingrid Wilms Floet:

    Hallo Bas, ik geniet echt van al je verhalen. Gisteren was je moeder hier en toen hebben we nog even al je foto`s bekeken, FANTASTISCH hoor.
    Dit neemt niemand je meer af.

  • 14 December 2011 - 09:30

    Joost:

    gekke, gekke man. krijgen we ook picca's van je oorlogswond? :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Bas

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 21667

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2011 - 01 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: